Eeva, pelituotanto

Lapin ja Japanin kautta Laajasalon pelituotannon linjalle

Lukion jälkeen Eeva hyväksyttiin Lapin yliopistoon, josta hän muutaman vuoden kuluttua siirtyi Lybecker-opistoon Raahen opiskelemaan animaatiotekniikoita. Hänen pelisuunnittelusta innostuneella opettajalla oli oma roolinsa siinä, että Eeva lähti Japaniin vaihto-oppilaaksi. Siellä hän tutustui myös pelianimaatioihin. Mahdollisuus tiiviiseen katsaukseen alalle tuli Laajasalon opiston käynnistettyä pelituotannon linjan. Eeva pääsi mukaan ensimmäiseen toteutukseen, joka käynnistyi 2014 alussa. Linjalla opetetaan tiiviissä muodossa pelialan eri osa-alueita: animaatiota, koodausta ja pelisuunnittelua.

”Antoisinta on ollut se, että linjan opettajilla on käytännön kokemusta, toteaa Eeva.

Eevalla ei ole ollut ennekään harhakuvaa pelialalla työskentelystä, hän tietää kokemuksesta, että töitä saa paiskoa, jos aikoo menestyä.

”Opintojen aikana olen oivaltanut, että kannattaa erikoistua siihen, missä on hyvä”, hän jatkaa. Haluan edelleen päästä työskentelemään pelialalle, sillä se kiinnostaa eniten.

Opiskelu on tiivistä, ja tahti on kova. Vallalla saattaa olla käsitys nörtistä hohtavan ruudun takana, mutta totuus on toinen. Opinnoille vastapainoa luo hyvä yhteishenki – eikä koskaan niin kiire ole, ettei välillä voisi pelata yhdessä esimerkiksi pöytäroolipelejä.

Positiivisesti ajattelevan Eevan mottona on: ”Aina ei voi hommat mennä putkeen, mutta yleensä kaikesta voi oppia jotain uutta”.

 

Teksti ja kuva: Catarina Myllärniemi

Jätä viesti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.